To faglige ledere med pædagogisk indsigt søges til at stå i spidsen for den faglige kvalitet i Grejsdalen 15 og 17

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du lede, så det løfter den faglige kvalitet på det specialiserede socialområde? Er du enig i, at ledelse lykkes bedst, når lederen er tæt på medarbejderne i hverdagen, går i dialog men samtidig sætter tydelig retning? Så har vi måske den rigtige stilling til dig. Der er behov for opprioritering af den faglige ledelse og daglige sparring derfor søges der to faglige ledere til Grejsdalen 15 og 17 der i hverdagen kan være understøttende i de faglige tiltag omkring borgerne

Ansættelsen af to faglige ledere i Grejsdalen 15 og 17 er en del af en større proces på Region Syddanmarks socialområde, hvor vi opprioriterer faglig ledelse tæt på medarbejderne. Flere tilbud er derfor lige nu ved at rekruttere faglige ledere, og du vil dermed få ligestillede kollegaer, som du kan sparre og vidensdele med om ledelsesopgaven og arbejdet på socialområdet.

På Region Syddanmarks socialområde tilbyder vi pladser til borgere med komplekse sociale problemstillinger. Kompleksiteten stiger og vi har brug for dygtige faglige ledere der – sammen med vores afdelingsleder, kan sikre løbende udvikling og tilpasning til det, den enkelte borger har brug for.

Om Grejsdalen 15 og 17

Grejsdalen 15 og 17 er et §108 regionalt botilbud med plads til 8 borgere i hvert hus. Borgerne har egen lejlighed som alle har udgang til et fællesareal. Alle har mulighed for at gøre brug af fællesarealet.

Borgerne har forskellige behov for støtte, men fælles for alle er, at de har brug for støtte og guidning i alle dagligdagens gøremål, herunder bl.a. egenomsorg.

Borgerne har brug for at den pædagogiske indsats tilpasses deres behov og forudsætninger. Vi samarbejder med pårørende, aktivitetstilbud, fysioterapi, læger, neurologer, samt andre relevante samarbejdspartner.

Der er brug for 2 faglige ledere. Stillingerne er på 37 timer og det forventes at du halvdelen af tiden er en del af arbejdsplanen og den anden halvdel udfører administrative opgaver. Du skal kunne give faglig sparring på tværs af Grejsdalen 15 og 17.

Din nye rolle

Som faglig leder forventes du at ”gå foran” og være opdateret på ny faglig viden i forhold til vores målgruppe. Du skal være velfunderet i vores teoretiske og metodiske afsæt, som du kan bruge konstruktivt og aktivt understøttende i samspil med såvel medarbejdere som borgere. Vi lægger vægt på, at du:

  • Har relevant pædagogisk uddannelse og gerne erfaring inden for området.
  • Kan påtage dig fagligt ledelsesansvar.
  • Er velfunderet i din faglighed og er fagligt nysgerrig.
  • Har stærke kompetencer til at arbejde og lede tværfagligt samarbejde.
  • Kan træffe selvstændige beslutninger inden for de aftalte rammer.
Som faglig leder skal du sammen med afdelingslederen videreudvikle det stærke faglige fundament, vi står på og sikre, at alle arbejder ud fra dette. Det kræver en dialogbaseret tilgang, hvor du i dagligdagen er tæt på medarbejderne, men samtidig kan sætte tydelig retning og formidle de forventninger, der er til opgaveløsningen.

Fælles for begge stillinger er at du skal kunne varetage følgende:

  • Sparring i forhold til faglige opgaver og indsatser, herunder daglig facilitering.
  • Deltage i teammøder, personalemøder, nattevagtsmøder, indskrivningsmøder, statusmøder, pårørende arr. m.v. Der kan være mødeansvar efter aftale.
  • Udvikling med fokus på den daglige dokumentation og effekt.
  • Sikre opdatering af individuelt borgermateriale som risikoprofiler, borgerbeskrivelse, kommunikationspas mv.
  • Samarbejde med kerneværdiambassadørerne.
  • Superbruger Nexus.
  • Magtindberetninger og læring heraf.
  • Implementering af KRAP på møder og i daglig praksis.
Da stillingen deles på 2 faglige leder vil der være opgaver, som du har primært har ansvar for:

Faglig leder, stilling 1:

  • Indsigt i og forståelse for takster, som er grundlag for indsatsen hos borgerne herunder sparring med personalet, i forhold til udarbejdelse af timeberegning.
  • Sundhedsmæssig koordinering i samarbejde med social- og sundhedsassistenter med fokus på sundhedsplaner, læring af utilsigtede hændelser m.v.
Faglig leder, stilling 2:

  • Ansvarlig for udvikling af det faglige introduktionsmateriale til nye medarbejdere.
  • Faglig ansvar for studerende. Sparring med praktikvejledere.
  • Særligt fokus på de følelsesmæssige krav det pædagogiske arbejde i samarbejde med arbejdsmiljørepræsentanterne.
På Grejsdalen 15 og 17 er arbejdsmiljø og trivsel et fælles ansvar. Du skal derfor kunne bidrage til en arbejdsplads med høj trivsel og bringe eventuelle opmærksomhedspunkter videre til afdelingslederen, der har personaleledelsen på Grejsdalen 15 og 17.

Din person

Vi lægger særligt vægt på, at du kan inspirere medarbejderne fagligt og udviklingsmæssigt, herunder skabe følgeskab og motivation for faglig udvikling. Derudover er det vigtigt for os, at du har gode samarbejdsevner, at du kan arbejde struktureret og har et godt overblik. Du skal søge denne stilling, hvis du:

  • Har lyst til at stå i spidsen for den faglige udvikling og komme til at lykkes med at videreudvikle den specialiserede faglighed.
  • Vil være en del af et ledelsesteam med en afdelingsleder der vægter samarbejde og faglighed højt - med borgeren i centrum for de beslutninger der træffes.
  • Ønsker en dagligdag i tæt samarbejde med fagligt dygtige og engagerede medarbejdere, der hver dag gør en forskel på det specialiserede socialområde.
Vi sørger for den bedste start for dig med en grundig introduktion og rig mulighed for sparring. Der vil endvidere løbende blive afholdt en række fælles uddannelsesforløb mm. for kredsen af de ca. 15 faglige ledere i centret.

Løn- og ansættelsesvilkår

Som faglig leder vil du komme til at arbejde på forskellige tidspunkter, samt hver anden weekend, så der er nærværende ledelse på forskellige tidspunkter af døgnet. Den konkrete tilrettelæggelse vil være fleksibel og ske i dialog med afdelingsleder Rikke T. Christensen, som du kommer til at referere til.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Stillingerne ønskes besat fra 1. januar 2024.

Du er meget velkommen til at tage kontakt til afdelingsleder Rikke T. Christensen mobil nr. 30940770 hvis du ønsker at høre mere om stillingen.

Din ansøgning

Send din ansøgning senest d. 6. november. Første runde ansættelsessamtaler afholdes i uge 46 og anden runde samtaler i uge 47.

Vi ser frem til at læse din ansøgning. Husk at skrive hvilken stilling du søger.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Nyborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Handicapcenter Fyn - Grejsdalen, Grejsdalen , 5800 Nyborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5928586

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet