Teknik, Miljø og Erhverv søger en energikonsulent

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Nyborg Kommune har iværksat en større organisationsændring. Det har medført at Ejendomme, Intern service og Rengøring er blevet slået sammen i en Facility Management-gruppe. Dette betyder, at flere afdelinger skal drage nytte af hinanden og de rette synergier skal sættes i spil.

Vores arbejdsplads
Gruppen Ejendomme består af syv erfarne medarbejdere, som er forankret i sektionen "Ejendomme og Service".

Ejendomme har ansvaret for anlægsopgaver, energi samt drift og vedligeholdelse af kommunale bygninger. Disse er fordelt på 144 adresser, der udgør ca. 190.000 m2. Ejendomme har ansvaret for de systemer, som understøtter anlægsopgaver, energioptimering, tekniske anlæg samt drift og vedligehold.

I gruppen Ejendomme vægter vi et stærkt fagligt miljø, godt kollegialt sammenhold og arbejdsglæde højt. Vi prioriterer faglig sparring, og gør ofte brug af hinandens individuelle kompetencer, og derfor ønsker vi en kollega med godt humør, som er god til at samarbejde.

Dine primære opgaver vil være:

  • Energiprojekter og energioptimering
  • Overvågning og drift af tekniske anlæg
  • Tilsyn med tekniske anlæg og installationer som vand, varme og ventilation
  • Registrere installationer i Caretaker med prissætning og restlevetid
  • Projektering og udarbejdelses af udbudsmateriale for nye projekter, projektstyring til færdiggørelsen
  • Samarbejde med eksterne servicepartnere
  • Servicere kommunens egne tekniske anlæg i samarbejde med serviceteknikkerne, med henblik på at reducere forbruget i kommunens bygninger
  • Ansvar for serviceaftaler
  • Optegne tekniske installationer
  • Primær CTS-ansvarlig
  • Ansvarlig for energimærker
  • Fejlfinding på målerdata, samt drift og vedligehold i Caretaker - optimering af data i programmet
  • Intern teknisk rådgivning på tværs af organisationen
  • Synliggøre forbrug for brugere i kommunale ejendomme og til politiske udvalg

Du vil få mulighed for sparring på tværs af faggrupper internt og eksternt. Da vi forventer at du er specialist indenfor dit område, står du til rådighed for hele organisationen i forhold til tekniske spørgsmål og du vil ofte skulle rådgive andre. Vi tilbyder en stor fleksibilitet, og du vil selv kunne planlægge dine arbejdsopgaver.

Din baggrund:

  • Du har en praktisk og teknisk baggrund, som fx maskinmester, energiteknolog, ingeniør eller lignende
  • Du er vant til at kommunikere med interne og eksterne samarbejdspartnere
  • Du er vant til at formulere dig forståeligt i skrift og tale
  • Habil bruger af Office-pakken
  • Du har erfaring med styring af tekniske installationer og herunder CTS anlæg
  • Du har erfaring med vand-, varme- og ventilationssystemer
  • Du har erfaring med energiprojekter og er vant til at projektere

Hvad vi tilbyder:

  • Du bliver en del af et hold med en engagerede teknikere med forskelligartede opgaver. Et hold, hvor vi altid hjælper hinanden, sparrer og videndeler
  • Du får mulighed for at bidrage til den grønne omstilling i kommunen
  • Du får mulighed for at præge din egen arbejdsdag og udvikle afdelingen
  • Du får frihed under ansvar
  • Nyborg Kommune tilbyder administrative medarbejdere fleksibel fredag senest 1. januar 2024. Denne fleksible ordning vil indebære, at der som udgangspunkt vil være mulighed for at placere sin arbejdstid på ugens første fire dage og dermed skabe en 4-dages arbejdsuge

Og, at du kan du se dig selv i nedenstående:

  • Du er mester i energioptimering
  • Du har erfaring med projektering, udbud og tilsyn (Det er en fordel hvis du kan tegne i AutoCAD)
  • Samarbejder opsøgende og konstruktivt med kolleger inden for eget team og på tværs med kolleger fra organisationens andre teams
  • Du bevarer overblikket og baserer problemløsning på data og kendsgerninger
  • Du er kvalitetsbevidst og har en struktureret tilgang til arbejdet og følger op på opgaverne til disse er afsluttet
  • Du kan bidrage til politiske sagsfremstillinger og formidle resultater
  • Du ser styrken i, at vi er forskellige både fagligt og personligt og er indstillet på at bidrage til trivsel og god stemning
  • Du har gode evner til at skabe tillidsfulde relationer, opbygge netværk og bruge det i dit daglige arbejde
  • Du kan se dig selv i en politisk styret organisation og erfaring herfra er en fordel
  • Det er et krav, at du har gyldigt kørekort B

Det praktiske:
Du skal trives i en vekslede hverdag med mange relationer og projekter.
Din daglige gang vil både være på kontoret i Nørregade 3 i Nyborg og ude i kommunens bygninger.

Yderligere oplysninger:
Stillingen er normeret til 37 timer ugentlig.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal afleveres straffeattest inden ansættelse.

Yderligere oplysninger og spørgsmål om stillingen kan fås ved leder for Ejendomme Marcus Høg tlf. 4011 2908.

Ansøgningsfrist 8. januar 2024
Samtaler afholdes løbende og afvikles fysisk på Nyborg Rådhus
Tiltrædelse snarest muligt

Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.

Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=2ab4f9af)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Nyborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Nyborg Kommune - Teknik, Miljø og Erhverv, Nørrevoldgade, 5800 Nyborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960060

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet