Søges: SSA med interesse for psykiatri og handicapområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi er et bosted med 8 udviklingshæmmede borgere der er mobile og som tillæg også har psykiatriske problemstillinger.

Hos os kommer du til at arbejde tæt sammen med Louise der er vores sygeplejeske og Trine der også er SSA, foruden alle vores pædagoger og omsorgsmedhjælpere. Sammen med Trine og Louise vil du få ansvaret for at have overblik over vores 8 borgeres sundhed, både somatisk og psykiatrisk.

Louise, Trine, afdelingsleder og du mødes en gang om måneden, for at samle op på det sundhedsfaglige. Derudover har du tilrettelagt tid til administrativt SSA arbejde i dagligdagen.

Du bliver også en del af et sundsfagligt netværk i vores center, hvor du kan sparre med andre sundhedsfaglige kollegaer. I har 4 møder om året. Alt i alt er der rig mulighed for personlig og faglig udvikling.

Dine arbejdsopgaver:

Sammen med dine sundhedsfaglige kollegaer vil I blandt andet have et fokus på at opdatere sundhedsplaner, sikre borgerne får det korrekte medicin så FMK skal opdateres og medicin doseres, ringe til lægen/psykiater, hvis borgerne har brug for dette, ligesom I også ledsager borgere til sundhedsbehandlinger i samarbejde med det pædagogisk personale ect. I har også et ansvar for at oplære jeres kollegaer i diverse medicinske behandlinger, som de skal udføre, foruden at introducere nye medarbejdere i sundsområdet. Det pædagogiske personale vil også sparre med dig ift sundhedsområdet.

Ud over at du har administrativ tid til det sundhedsfaglige, så er du også en del af normeringen ligesom det øvrige personale. Du vil derfor også dagligt have din gang hos borgerne og støtte dem i deres dagligdag.

Du skal have lyst til at gå foran ift sundheden. Det betyder at når du høre eller ser noget sundhedsfagligt, er det vigtigt du handler på det. Du skal have lyst til at gå i armkrog med det pædagogiske personale, hvor du føre an ift sundhedsfokus. Dine pædagogiske kollegaer vil meget gerne samarbejdet med dig.

Hvem bor her?

Vi bor ved siden af Nyborg vold i centrum af byen tæt på tog og bus. Hos os bor 8 udviklingshæmmede borgere, der er imellem 19 og 64 år. Flere af borgerne har autismespektrum-forstyrrelser og psykiatriske problemstillinger.

Borgerne bor i rækkehus lignende boliger, der blev bygget for 10 år siden og alle borgere er mobile og de fleste får kun lidt støtte til personlig pleje. De kan alle få personalet til at smile, og giver meget igen til os.

De har håb, ønsker og drømme for deres liv og sammen med personalet får de støtte til et indholdsrigt liv, med fokus på tryghed, med- og selv bestemmelse.

Borgerne kan have brug for at låne dit nervesystem, så de selv kan blive beroliget, hvis verden syntes uforståelig. De har brug for du har overblik over deres dagligdag og samtidig har et roligt sind, som kan smitte af. Du vil blive godt oplært i borgeres dagligdag og tilgangen til borgerne.

Enkelte af vores borgere kan have udadreagerende eller selvskadende adfærd. Du bliver godt oplært ift både tilgangen til borgerne, men også håndtering af dette. Vi vægter sikkerhed højt, og har en klar proces ift håndtering af dette. Som afdelingsleder har jeg et helt særligt fokus på, at du har den fornødne oplæring og har løbende samtaler med dig, også ift din sikkerhed og det du oplever.

Vi kan ikke fortælle alt her, men hvis du kommer til samtale skal du nok høre mere.

Hvem søger vi?

Du er uddannet SSA. Hvor meget erfaring du har er ikke relevant, men hvis du har erfaring indenfor det psykiatriske område, vil det være fantastisk. Det vigtigste at du har en interesse for det psykiatriske område foruden handicapområdet. Du bestemmer selv hvilket timetal du vil ansættes på. Ift arbejdstid så har vi stort fokus på work-life balance og prøver at imødekomme så mange ønsker vi kan. Du skal arbejde hver 2. weekend, hvilket giver fridage i hverdagene. Hvis det ønskes kan du får fri den ene weekend dag i den ene weekend, så du arbejder halvanden weekend og ikke to hele. Du vil få både dag og aftenarbejde.

Arbejdsmiljø

Vi vægter arbejdsmiljø, faglighed og sikkerhed højt. Flere gange om året afholdes supervision med eksterne supervisor hvor hele personalegruppen deltager.

Vi arbejder også ud fra KRAP – som ud vil blive oplært i. Du vil inden for de første 3 år, få KRAP uddannelse.

Som leder har jeg et særligt fokus på, at du som medarbejder trives. Jeg har stort fokus på borger trivsel, og for at borgerne trives, så er det i min optik vigtigt, at du trives.

Vi er en afdeling, hvor vi snakker med hinanden, også om det der er svært. Vi vil gerne passe godt på hinanden, og derfor taler vi om dagens oplevelser, så vi ikke går hjem med en fyldt rygsæk.

Dine ansvars områder vil blive:

Vi har nævnt en del af dem tidligere og det fulde overblik kan du læse her i funktionsbeskrivelsen. Bliv ikke forskrækket når du læser den. Du vil blive sat godt ind i alle aspekter af den Vi forventer ikke du på forhånd ved, hvad alle punkterne indeholder.

Vi glæder os til at læse din ansøgning snarest muligt

Samtaler vil blive afholdt løbende indtil rette kandidat er fundet.

Sidste ansøgningsfrist er 14. juni 2024

Har du yderligere spørgsmål afdelingsleder Susanne Olesen kontaktes på 61613024

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Nyborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Grejsdalen, Grejsdalen, 5800 Nyborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6055057

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet