Socialfaglig leder søges til at stå i spidsen for den faglige kvalitet i Grejsdalen hus 25.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du lede, så det løfter den faglige kvalitet på det specialiserede socialområde? Er du enig i, at ledelse lykkes bedst, når lederen er tæt på medarbejderne i hverdagen, går i dialog men samtidig sætter tydelig retning? Så har vi måske den rigtige stilling til dig som faglig leder i Grejsdalen hus 25.

Ansættelsen af en faglig leder i hus 25 er en del af en større proces på Region Syddanmarks socialområde, hvor vi opprioriterer faglig ledelse tæt på medarbejderne. Flere tilbud er derfor lige nu ved at rekruttere faglige ledere, og du vil dermed få ligestillede kollegaer, som du kan sparre og videndele med om ledelsesopgaven og arbejdet på socialområdet.

På Region Syddanmarks socialområde tilbyder vi pladser til borgere med komplekse sociale problemstillinger. Kompleksiteten stiger og vi har brug for en dygtig faglig leder der – sammen med vores afdelingsleder – kan sikre løbende udvikling og tilpasning til det, den enkelte borger har brug for.

Om hus 25

Der bor 8 voksne borgere i hus 25. Fælles for dem alle er at de har varige og betydelige funktionsnedsættelser og de har alle brug for omfattende støtte til alle hverdagens gøremål. Der kan forekomme udad reagerende adfærd og personlig pleje er en del af vores indsats. Vi er et højtspecialiseret tværfagligt team på ca. 33 medarbejdere som brænder for opgaven og som yder en helhedsorienteret målrettet indsats omkring vores borgere. Vi er et højtspecialiseret team, som med et tværfagligt og KRAP-teoretisk afsæt, arbejder neuropædagogisk, ressourcefokuseret og anekendende, med henblik på at støtte den enkelte borger i at udnytte egne ressourcer. Vi arbejder ud fra en rehabiliterende tilgang med at støtte den enkelte borger i at udnytte egne potentialer, så de bliver i stand til at leve et så selvstændigt liv som muligt. God trivsel, professionelt samarbejde og velfunderet faglighed er noget vi vægter højt.

Din nye rolle

Som faglig leder forventes du at ”gå foran” og være opdateret på ny faglig viden i forhold til vores målgruppe. Du skal være velfunderet i vores teoretiske og metodiske afsæt, som du kan bruge konstruktivt og aktivt understøttende i samspil med såvel medarbejdere som borgere. Vi lægger vægt på, at du:

  • har relevant uddannelse og gerne ledelseserfaring
  • sikkert kan påtage dig fagligt ledelsesansvar
  • er velfunderet i din faglighed og er fagligt nysgerrig
  • har stærke kompetencer til at arbejde og lede tværfagligt samarbejde
  • kan træffe selvstændige beslutninger inden for de aftalte rammer
Som faglig leder skal du sammen med afdelingslederen videreudvikle det stærke faglige fundament, vi står på og sikre, at alle arbejder ud fra dette. Det kræver en dialogbaseret tilgang, hvor du i dagligdagen er tæt på medarbejderne, men samtidig kan sætte tydelig retning og formidle de forventninger, der er til opgaveløsningen.

I hus 25 er arbejdsmiljø og trivsel et fælles ansvar. Du skal derfor kunne bidrage til en arbejdsplads med høj trivsel og bringe eventuelle opmærksomhedspunkter videre til afdelingslederen, der har personaleledelsen på i huset.

Din person

Vi lægger særligt vægt på, at du kan inspirere medarbejderne fagligt og udviklingsmæssigt, herunder skabe følgeskab og motivation for faglig udvikling. Derudover er det vigtigt for os, at du har gode samarbejdsevner, at du kan arbejde struktureret og har et godt overblik. Du skal søge denne stilling, hvis du:

  • har lyst til at stå i spidsen for den faglige udvikling og komme til at lykkes med at videreudvikle den specialiserede faglighed, vi allerede står på
  • vil være en del af et ledelsesteam med en afdelingsleder der vægter tillid, åbenhed og et højt ambitionsniveau.
  • ønsker en dagligdag i tæt samarbejde med fagligt dygtige og engagerede medarbejdere, der hver dag gør en forskel på det specialiserede socialområde
Vi sørger for den bedste start for dig med en grundig introduktion og rig mulighed for sparring. Der vil endvidere løbende blive afholdt en række fælles uddannelsesforløb mm. for kredsen af de ca. 15 faglige ledere i centret.

Løn- og ansættelsesvilkår

Som faglig leder vil du komme til at arbejde på forskellige tidspunkter, så der er nærværende ledelse på forskellige tidspunkter af døgnet i hus 25. Den konkrete tilrettelæggelse vil være fleksibel og ske i dialog med afdelingsleder Sandie Holmer som du kommer til at referere til.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.

Stillingen ønskes besat fra 1.januar 2024.

Du er meget velkommen til at tage kontakt til afdelingsleder Sandie Holmer på tlf. 24649648 hvis du ønsker at høre mere om stillingen.

Din ansøgning

Send din ansøgning senest d.22.november 2023 Første runde ansættelsessamtaler afholdes d.24.november 2023 og anden runde samtaler d. 27.november 2023. Mellem første og anden samtalerunde vil vi evt. anvende test.

Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Nyborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Handicapcenter Fyn - Grejsdalen, Grejsdalen , 5800 Nyborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5934169

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet