BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du skarp til at vinkle historier og håndtere pressehenvendelser? Har du flair for at producere tekster og indhold til flere forskellige kanaler? Kan du præstere i et højt tempo og prioritere mellem opgaver sideløbende med projekter og events? Har du lyst til at arbejde i en kommune med ambitioner?
Så er du måske den kommunikations- og pressekonsulent, vi søger.
Om jobbet
Vi søger en dygtig kommunikations- og pressekonsulent, der bliver ansvarlig for vores SoMe-platforme og derudover skal producere indhold til hjemmeside, intranet mm. Du skal kunne skrive de gode, skarpe historier og have et godt øje for at tænke kreativt i din formidling – både i den eksterne og interne kommunikation. Du bliver en del af kommunikations- og presseteamet, der udover de gængse kommunikative opgaver, blandt andet arbejder med grafisk design, bosætning og borgerinddragelse.
Du skal kunne arbejde struktureret med flere sideløbende projekter og opgaver - og varetage pressearbejdet- og kontakten i samarbejde med den presseansvarlige.
Udpluk af opgaver
- Ansvarlig for indhold og videreudvikling af vores SoMe-platforme, herunder spotte og formidle de gode historier internt i organisationen og vinkle dem til flere forskellige kanaler og medietyper.
- Produktion af nyhedstekster og tekster til SoMe, hjemmeside og intranet.
- Være med til at styrke vores kernefortælling og de fortællinger, der ligger bag.
- Arbejde med borgerinddragelse (via platformen Citizen Lab, digitale borgermøder, borgerforslag mv.).
- Arbejde med bosætningsindsatsen, herunder understøtte og udvikle indsatser, der tiltrækker og tilknytter borgere til Nyborg Kommune.
- Sparringspartner på kommunikation, både internt og eksternt.
- Håndtere pressehenvendelser og sætte en dagsorden i samarbejde med den presseansvarlige.
Om dig
- Du er uddannet journalist eller har anden relevant kommunikativ baggrund og har minimum et par års sammenlignelig erfaring.
- Du har mod på at arbejde i en politisk styret organisation.
- Du er fleksibel, engageret og nytænkende.
- Du er god til at få tingene til at ske.
- Du har et letflydende skriftsprog og kan eksekvere hurtigt, når der er behov for det.
- Du kan agere og levere i et højt tempo og arbejder selvstændigt.
- Du trives med at være opsøgende og i dialog med mange aktører og er derfor stærk i relationsarbejde og forstår at samarbejde på tværs.
Om os
Du bliver en del af Nyborg Kommunes Byrådssekretariat, der bestå af 15 medarbejdere og en chef. Vi arbejder med mange forskelligartede opgaver, såsom jura, forsikring, sekretæropgaver ift. direktører og politisk niveau, fundraising, valg og så selvfølgelig kommunikation og presse, herunder grafisk design, bosætning og borgerinddragelse. Vi er fagligt og kompetencemæssigt meget forskellige, men sammen er vi stærke i bestræbelserne på at opfylde vores kerneopgave med at understøtte, at Nyborg Kommune er et attraktivt sted for borgere og virksomheder at bosætte sig i og besøge – og at potentialet bliver udfoldet i et forpligtende samarbejde.
Vi arbejder proaktivt med kommunikation og forsøger altid at være på forkant med begivenhederne. I kommunikations- og presseteamet er der fire fuldtidsansatte og en studentermedhjælper.
Hverdagen er præget af engagement og arbejdsglæde og en positiv tilgang til kolleger og nye udfordringer. Vi værdsætter et godt miljø for feedback og den holdånd, som det kræver at bidrage hertil.
Vi tilbyder endvidere:
- Et varieret, selvstændigt og ansvarsfuldt job på fuld tid.
- Fleksibel arbejdstid, hvor hjemmearbejdsdage også indgår. Nyborg Kommune arbejder i efteråret 2023 med mulighederne for en 4 dages arbejdsuge for nogle medarbejdergrupper.
- En arbejdsplads med et højt fagligt niveau og et godt samarbejde.
Yderligere information:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises offentlig straffeattest inden ansættelse.
Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Tina Andersen på tlf. 6333 6803 eller mail tjo@nyborg.dk.
Vil du vide mere om Byrådssekretariatet – og kommunen generelt, så klik ind på Nyborg Kommunes hjemmeside.
Ansøgningsfrist 9. november 2023
Ansættelsessamtaler Forventes gennemført i uge 46 og 47
Tiltrædelse 1. januar 2024 eller snarest derefter
Nyborg Kommune har røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.
Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Husk, at vedhæfte din ansøgning og CV.
Vi glæder os til at hilse på dig.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=6ab64c39)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Nyborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Nyborg Kommune - Byrådssekretariat, Torvet, 5800 Nyborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926633