BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du lede, så det løfter den faglige kvalitet på det specialiserede socialområde? Mener du også at ledelse handler om at kunne skabe følgeskab via nærledelse, dialog og tydelig kommunikation. Ønsker du at være med til at højne det faglige niveau ved at sætte andres kompetencer i spil og derved skabe en retning for den faglige udvikling? Så har vi måske den rigtige stilling til dig som faglig leder på Grejsdalen 23.
Ansættelsen af en faglig leder på Grejsdalen 23, er en del af en større proces på Region Syddanmarks socialområde, hvor vi opprioriterer faglig ledelse tæt på medarbejderne. Flere tilbud er derfor lige nu ved at rekruttere faglige ledere, og du vil dermed få ligestillede kollegaer, som du kan sparre og videns dele med om ledelsesopgaven og arbejdet på socialområdet.
På Region Syddanmarks socialområde tilbyder vi pladser til borgere med komplekse sociale problemstillinger. Kompleksiteten stiger og vi har brug for en dygtig faglig leder der – sammen med vores afdelingsleder – kan sikre løbende udvikling og tilpasning til det, den enkelte borger har brug for.
Om Grejsdalen 23
Grejsdalen 23 er et §108 botilbud for 8 voksne borgere i alderen 18-64 år. Borgerne har betydelige og varige fysiske og psykiske funktionsnedsættelser. Vi yder en højkompleks tværfaglig indsats, hvor støtten varierer fra let fysisk og verbal guidning i dagligdagsgøremål, til 1:1 skærmning og støtte i alle døgnets vågne timer. Personlig pleje er en naturlig del af vores praksis. Flere af vores borgere kan have udad reagerende og selvskadende adfærd. Vi arbejder konfliktnedtrappende og har fokus på at møde den enkelte på en værdig og anerkendende måde. Der arbejdes fortrinsvis med metoderne i KRAP samt Low arousal med en neuropædagogisk forståelses. Der er stor fokus på både borgernes og medarbejdernes ressourcer, og dette arbejder vi aktivt med i både tale og adfærd.
Din nye rolle
Som faglig leder forventes det at du ”går foran” og er opdateret på ny faglig viden i forhold til målgruppen. Du skal være velfunderet i vores teoretiske og metodiske afsæt, som du kan bruge konstruktivt og aktivt understøttende i samspil med såvel medarbejdere som borgere. Vi lægger vægt på, at du:
- har relevant uddannelse og gerne ledelseserfaring inden det specialiseret socialområde
- sikkert kan påtage dig fagligt ledelsesansvar.
- er velfunderet i din faglighed og er fagligt nysgerrig.
- har stærke kompetencer til at kommunikere samt arbejde og lede tværfagligt samarbejde.
- kan træffe selvstændige beslutninger inden for de aftalte rammer.
- Kan bruge KRAP som en pædagogisk tilgang/værktøj
- Har mod til at udfordre praksis
Nogen af dine arbejdsopgaver:
- Faglig koordinering og sparring med medarbejdere i henhold til udarbejdelse af delmål ud fra §141 bestillinger fra kommuner, kommunikationspas, borgerbeskrivelser m.m.
- Understøtte medarbejderne i brugen af KMD Nexus.
- I samarbejde med afdelingsleder forestå og afholde personalemøder og teammøde
- Pædagogisk arbejde med borgerne.
- Indgå i dialog og understøtte samarbejde mellem det pædagogiske- og det sundhedsfagligeområde
- Understøtte arbejdet i og omkring arbejdstidplaner i afdelingen.
- Løbende kontakt til sagsbehandler.
- Dialog og kontakt til pårørende
- Arrangere og deltage i statusmøder samt andre relevante samarbejdsmøder og være referent ved disse møder.
- Kvalitetssikring og udvikling af vores faglighed og dokumentation- og målarbejde, og have blik for implementeringsdelen.
- Indsigt i og forståelse for takster, som er grundlag for indsatsen hos borgerne herunder sparring med personalet, i forhold til udarbejdelse af timeberegning.
- Forestå afholdelse af personalemøder, status- og/eller takstforhandlingsmøder i lederens fravær
Din person
Vi lægger særligt vægt på, at du kan inspirere medarbejderne fagligt og udviklingsmæssigt, herunder skabe følgeskab og motivation for faglig udvikling. Derudover er det vigtigt for os, at du har gode samarbejdsevner, kan koordinere og at du kan arbejde struktureret samt har et godt overblik. Du skal søge denne stilling, hvis du:
- har lyst til at stå i spidsen for den faglige udvikling og komme til at lykkes med at videreudvikle den specialiserede faglighed, vi allerede står på.
- vil være en del af et ledelsesteam med en afdelingsleder der vægter trivsel og høj faglighed, med en inddragende og anerkendende tilgang, så vilkårene for kvalitet og udvikling på det pædagogfaglige område fremmes mest muligt.
- ønsker en dagligdag i tæt samarbejde med fagligt dygtige og engagerede medarbejdere, der hver dag gør en forskel på det specialiserede socialområde
Løn- og ansættelsesvilkår
Som faglig leder vil du komme til at arbejde på forskellige tidspunkter, så der er nærværende ledelse på forskellige tidspunkter af døgnet i Grejsdalen 23. Den konkrete tilrettelæggelse vil være fleksibel og ske i dialog med afdelingsleder Sara Friis Neerfeldt, som du kommer til at referere til.
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Stillingen ønskes besat fra d. 01.02.2023.
Du er meget velkommen til at tage kontakt til afdelingsleder Sara Friis Neerfeldt på tlf. 3091 0296, hvis du ønsker at høre mere om stillingen.
Din ansøgning
Send din ansøgning senest d.02.11.2023. Første runde ansættelsessamtaler afholdes d.08.11.2023 om formiddagen, og anden runde samtaler d. 15.11.2023 om formiddagen.
Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Nyborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Handicapcenter Fyn - Grejsdalen, Grejsdalen , 5800 Nyborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927180