BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kan du lede, så det løfter den faglige kvalitet på det specialiserede socialområde? Er du enig i, at ledelse lykkes bedst, når lederen er tæt på medarbejderne i hverdagen, går i dialog men samtidig sætter tydelig retning? Så har vi måske den rigtige stilling til dig som faglig leder på Grejsdalen 16, hus 1.
Ansættelsen af en faglig leder på Grejsdalen 16, hus 1, er en del af en større proces på Region Syddanmarks socialområde, hvor vi opprioriterer faglig ledelse tæt på medarbejderne. Flere tilbud er derfor lige nu ved at rekruttere faglige ledere, og du vil dermed få ligestillede kollegaer, som du kan sparre og videns dele med om ledelsesopgaven og arbejdet på socialområdet.
På Region Syddanmarks socialområde tilbyder vi pladser til borgere med komplekse sociale problemstillinger. Kompleksiteten stiger og vi har brug for en dygtig faglig leder der – sammen med vores afdelingsleder – kan sikre løbende udvikling og tilpasning til det, den enkelte borger har brug for.
Grejsdalen 16, hus 1 er et specialiseret og regionalt § 108 døgntilbud med plads til 8 borgere. Alle bor i egen lejlighed med egen indgang, med egen stue, køkken og badeværelse. Der er ikke tilknyttet fællesarealer til disse boliger, men nogle borgere bruger centrets café. Borgerne har meget forskellige støtte behov, men fælles for alle er, at de har brug for guidning og støtte i forhold til deres sociale, følelsesmæssige og adfærdsmæssige udfordringer. Borgerne har diagnoser indenfor blandt andet autisme spektrum forstyrrelse. En del har foruden udviklingshæmning, også en psykiatrisk diagnose. Der forekommer udadreagerende adfærd fra enkelte borgere. Vi arbejder konfliktnedtrappende og har fokus på at møde den enkelte på en værdig og anerkendende måde. Der arbejdes fortrinsvis med metoderne i Krap samt Low arousal med en neuropædagogisk forståelse. Der er stor fokus på både borgernes og medarbejdernes ressourcer, og dette arbejder vi aktivt med i både tale og adfærd.
Din nye rolle - som faglig leder forventes du at ”gå foran” og være opdateret på ny faglig viden i forhold til vores målgruppe. Du skal være velfunderet i vores teoretiske og metodiske afsæt, som du kan bruge konstruktivt og aktivt understøttende i samspil med såvel medarbejdere som borgere. Vi lægger vægt på, at du:
- har relevant uddannelse og gerne ledelseserfaring inden for autisme, psykiatri og udviklingshæmning.
- sikkert kan påtage dig fagligt ledelsesansvar.
- er velfunderet i din faglighed og er fagligt nysgerrig.
- har stærke kompetencer til at arbejde og lede tværfagligt samarbejde.
- kan træffe selvstændige beslutninger inden for de aftalte rammer.
- Kan bruge KRAP som en pædagogisk tilgang/værktøj
- Har mod til at udfordre praksis
Nogen af dine arbejdsopgaver:
- Faglig koordinering og sparring med medarbejdere i henhold til udarbejdelse af delmål ud fra § 141 bestillinger, kommunikationspas, borgerbeskrivelser m.m.
- Understøtte medarbejderne i brugen af KMD Nexus.
- I samarbejde med afdelingsleder forestå og afholde personalemøder.
- Forestå og afholde teammøder med MikroTeams (kontakt og tovholder funktion omkring borgerne).
- Pædagogisk arbejde med borgerne.
- Løbende kontakt til sagsbehandler.
- Arrangere og deltage i statusmøder samt andre relevante samarbejdsmøder og være referent ved disse møder.
- Kvalitetssikring og udvikling af vores faglighed og dokumentation- og målarbejde, og have blik for implementeringsdelen.
- Indsigt i og forståelse for takster, som er grundlag for indsatsen hos borgerne herunder sparring med personalet, i forhold til udarbejdelse af timeberegning.
- Forestå afholdelse af personalemøder, status- og/eller takstforhandlingsmøder i lederens fravær
Din person - Vi lægger særligt vægt på, at du kan inspirere medarbejderne fagligt og udviklingsmæssigt, herunder skabe følgeskab og motivation for faglig udvikling. Derudover er det vigtigt for os, at du har gode samarbejdsevner, at du kan arbejde struktureret og har et godt overblik. Du skal søge denne stilling, hvis du:
- har lyst til at stå i spidsen for den faglige udvikling og komme til at lykkes med at videreudvikle den specialiserede faglighed, vi allerede står på.
- vil være en del af et ledelsesteam med en afdelingsleder der vægter trivsel og høj faglighed, med en inddragende og anerkendende tilgang, så vilkårene for kvalitet og udvikling på det pædagogfaglige område fremmes mest muligt.
- ønsker en dagligdag i tæt samarbejde med fagligt dygtige og engagerede medarbejdere, der hver dag gør en forskel på det specialiserede socialområde
Løn- og ansættelsesvilkår
Som faglig leder vil du komme til at arbejde på forskellige tidspunkter, så der er nærværende ledelse på forskellige tidspunkter af døgnet i Grejsdalen 16, hus 1. Den konkrete tilrettelæggelse vil være fleksibel og ske i dialog med afdelingsleder Hans-Jørn Jessing, som du kommer til at referere til.
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Stillingen ønskes besat fra 1. december 2023.
Du er meget velkommen til at tage kontakt til afdelingsleder Hans-Jørn Jessing på tlf. 2374 4282, hvis du ønsker at høre mere om stillingen.
Din ansøgning - Send din ansøgning senest d. 15.10.2023. Første runde ansættelsessamtaler afholdes d.18-10-2023 om eftermiddagen, og anden runde samtaler d. 26-10-2023 om eftermiddagen. Mellem første og anden samtalerunde vil vi evt. anvende test.
Vi ser frem til at læse din ansøgning.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Nyborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Handicapcenter Fyn - Grejsdalen, Grejsdalen, 5800 Nyborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5913303