BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi drømmer om at blive blandt Danmarks bedste til sagsbehandlingen på det specialiserede børne- og familieområdet, og der er brug for dygtige socialrådgivere på rejsen derhen.
Har du lyst til at blive en del af et prioriteret område og en engageret afdeling, der lige nu arbejder målrettet på at udvikle og forbedre det specialiserede børneområde? Brænder du for socialrådgivning med hjerne og hjerte, og vil du via dialog og inddragelse være med til at sikre børn og unges udvikling, sundhed og trivsel? Så er det dig, vi leder efter!
Om os:
Vi er en dynamisk kommune, der tror på, at stærke fællesskaber skaber trivsel sammen med borgerne. I Nyborg Kommune hylder vi fællesskaber, ambitioner, visioner og mod.
I starten af december afleverede BDO en rapport, der bygger på en gennemgang af hele det specialiserede børne- og voksenområde i Nyborg Kommune. Rapporten peger på specifikke udviklingsområder for afdelingen, og der vil på denne baggrund blive udarbejdet en omfattende udviklingsplan, som vil komme til at danne fundamentet for de kommende års kvalitetssikring af området. Denne plan skal udmøntes og forankres samtidig med implementering af Barnets Lov.
I Børnehandicapteamet arbejder vi med børn i alderen 0-23 år. Vi yder råd og vejledning til familier med børn og unge, som har en betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Vi arbejder med Servicelovens handicapkompenserende ydelser, herunder merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste m.v. Vi udarbejder børnehandicap udredninger, børnefaglige undersøgelser, handleplaner, iværksættelse samt opfølgning af støtteforanstaltninger.
Du kommer naturligvis til at bruge din socialfaglige baggrund, men også din evne til at møde og rumme den specifikke familie, det enkelte barn og den situation, de står i. Når familierne kommer til os, er de ofte i sorg eller krise, og der er stort behov for empati, situationsfornemmelse og professionalisme i mødet. Vi møder barnet og familierne med en faglig nysgerrighed i forhold til hvad vi kan tilbyde og vi søger proaktivt at tænke i løsninger og muligheder.
Dine opgaver vil blandt andet være:
- Screening af ansøgninger og underretninger vedr. børn med nedsat funktionsevne
- Afdækning af barnets støttebehov
- Behandle ansøgninger om handicapkompenserende ydelser
- At sikre lovmedholdelighed i de sager, du har på din sagsstamme og i de afgørelser du træffer
- Yde råd og vejledning til familier, som har børn med nedsat funktionsevne
- Deltage i netværks-, status- og opfølgningsmøder
- Understøtte familierne i udvikling af kompetencer i forhold til deres barns særlige behov
- Foretage løbende og rettidig opfølgninger
- At sikre et tæt og ligeværdigt samarbejde med udfører, samarbejdspartnere og kolleger
Din profil:
- Du er uddannet socialrådgiver
- Du kan have erfaring med myndighedsarbejde og gerne arbejdet med børn som har nedsat funktionsniveau og deres familier
- Du er facilitator for et inkluderende og anerkendende menneskesyn og opmærksom på egen kommunikation.
- Du kan arbejde selvstændigt og har en systematisk og struktureret tilgang til at arbejde med børn, familier og samarbejdspartnere.
- Du kan bruge retsregler, vejledninger, principafgørelser og praksisundersøgelser i dit arbejde og du tager medansvar for en høj faglighed i teamet og afdelingen.
- Du trives med et tværfagligt samarbejde og er garant for en proaktiv tilgang til netværksinddragende møder og metoder.
- Du har gå-på-mod, er åben og imødekommende.
- Du er indstillet på at indgå i tværfagligt samarbejdsrelationer i en foranderlig hverdag.
- Kan håndtere IT som naturlig og nødvendig del af arbejdet. Fagsystemet er DUBU.
- Det er et krav, at du har kørekort, så du kan køre ud til familier og møder med samarbejdspartnere (der stilles biler til rådighed).
Vi tilbyder:
- Mulighed for faglig udvikling og indflydelse på organisationens udvikling
- Fokus på at sikre en sammenhængende og kontinuerlig indsats for børn
- Gode kollegaer og et støttende team med både socialfaglig og pædagogisk baggrund
- Attraktive ansættelsesvilkår og fleksible arbejdstider
- Løbende faglig supervision
- Et sagsantal, der ligger indenfor den ramme, der anbefales af Dansk Socialrådgiverforening
Yderligere information:
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.
Har du spørgsmål vedrørende stillingen, er du velkommen til at kontakte Christina Marie Schultz på tlf. 6333 8052.
Ansøgningsfrist 29. januar 2024
Ansættelsessamtaler afholdes uge 5 og 6
Tiltrædelse snarest muligt eller 1. marts 2024
Vi ser frem til at høre fra dig og byde dig velkommen i Nyborg Kommune.
Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.
Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=61d52cde)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Nyborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Nyborg Kommune - Myndighed, Ringvej, 5800 Nyborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5969632