Attraktiv stilling som sygeplejerske i Rusmiddelcenter Nyborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ønsker du at arbejde med mennesker med en afhængighed af alkohol eller andre stemningsændrende rusmidler?
Kunne du tænke dig at indgå i et stærkt behandlerteam?

Vi søger en erfaren sygeplejerske, der ønsker at arbejde med målgruppen og som kommer med en solid erfaring. Stillingen er med faste arbejdstider i dagtimerne på hverdage. Stillingen er på 35 timer om ugen, men vi er fleksible, hvis du ønsker lidt færre timer, og helt ned til 32 timer/uge.

Hvem er vi: 
Vi er et fagligt velfunderet Rusmiddelcenter, hvor den sundhedsfaglige indsats understøtter den socialfaglige indsats. Vores primære opgave er at støtte borgere til at øge deres trivsel og derigennem skabe en forandring i forhold til et uhensigtsmæssigt brug af rusmidler. Med udgangspunkt i begrebet lighed i sundhed, er det desuden vores opgave at støtte borgeren til bedst mulig adgang til øvrig relevant behandling.
Medarbejderne i afdelingen består bl.a. af pædagoger, sygeplejersker, socialrådgivere, og fast tilknyttet speciallægekonsulent.

Vi tilbyder ambulant alkohol- og stofbehandling samt behandling af pårørende.

Som sygeplejerske vil du kunne forvente fast sparring med både sundheds- og socialfaglige kolleger, herunder nuværende sygeplejerske samt speciallægekonsulent.

Du vil skulle forvente at arbejde selvstændigt, også i borgernes eget hjem. 

Du skal have flair for at navigere i fagsystemer og vægte, at der dokumenteres.

Organisatorisk er vi en del af Socialafdelingen, der udover Rusmiddelbehandling, bl.a. varetager voksen- og socialområdet i form af sociale tilbud, institutioner og myndighed. Vi har desuden to opsøgende medarbejdere tilknyttede samt et lille værested på en anden matrikel.

Væsentlige arbejdsopgaver:

  • Sundhedsfaglig behandling jf. Sundhedsloven §§ 141 og 142. Dette indbefatter opgaver i både stof- og alkoholbehandling. 
  • At agere speciallægekonsulentens primære hjælper i udmøntning og understøttelse af behandlingen.
  • Ansvarlig for medicinudlevering og -håndtering. Herunder dokumentation og dosering. Udlevering kan foregå i borgers eget hjem.
  • Indgå som en væsentlig sparringspartner for de socialfaglige behandlere, herunder være med til at sikre, at borgeren oplever at få et sammenhængende behandlingsforløb.
  • Koordinerende og støttende funktion for borgeren i forhold til dennes adgang til øvrige relevante sundhedstilbud.

Hvad forventer vi af vores kommende kollega:

  • Vi forventer, at du kan trives i feltet mellem struktureret sundhedsfaglig tilgang og vurderinger, der løbende tilpasses den individuelle borgers aktuelle behov.
  • Vi forventer, at du har gode evner i at skabe gode relationer og arbejdsalliancer, både med borgere og kolleger.
  • Vi forventer desuden, at du kan være nysgerrig, og sammen med borgeren arbejder på det borgeren synes giver værdi. Du skal kunne være tydelig og rammesættende, og samtidig have borgerens selvbestemmelse i fokus.
  • Vi forventer, at du kan bevare overblikket og har situationsfornemmelse.
  • Vi forventer, at du kan tænke ud af boksen og har en løsningsorienteret tilgang, når der skal løses komplekse opgaver. 
  • En del af behandlingen foregår i borgerens eget hjem. Kørekort er derfor en fordel.
  • Det er en fordel, hvis du har kendskab til og erfaring med målgruppen, herunder også erfaring med borgere med komplekse sundhedsfaglige problemstillinger og mangeartede udsatte faktorer.   

Vi tilbyder:

  • En arbejdsplads, hvor vores tilgang til borgeren er respektfuld, imødekommende og inddragende.
  • Et job med konstant faglig fornyelse, hvor du vil blive udfordret på dine faglige og personlige kompetencer.
  • En høj grad af selvstændighed i opgaveløsningen.
  • Mulighed for at indgå i et team, hvor kollegial sparring er en selvfølge.
  • Mulighed for at indgå i et team, hvor opgaven stiller holdet.
  • En arbejdsplads med godt kollegaskab, højt til loftet og en positiv tilgang i en omskiftelig og til tider travl hverdag.

Yderligere information: 
Stillingen er på 35 timer/uge (Dog, hvis det ønskes ned til 32 timer/Uge)

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.

Vil du vide om stillingen er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Trine Ndzoboyi på mail tsnd@nyborg.dk eller tlf. 2443 7344 eller sygeplejerske Jeanne Krogså på mail jkr@nyborg.dk

Ansøgningsfrist 18. februar 2024
Ansættelsessamtaler forventes afholdt torsdag 22. februar 2024
Tiltrædelse 1. april 2024 eller snarest derefter

Nyborg Kommune har indført røgfri arbejdstid. Politikken gælder alle ansatte og betyder, at det ikke er muligt at ryge i arbejdstiden. Rygepolitikken skal sikre, at alle ansatte i Nyborg Kommune kan færdes i et røgfrit arbejdsmiljø.

Du søger jobbet ved at trykke på knappen "Send ansøgning/Søg jobbet". Du udfylder den formular, der kommer frem. Her skal du også vedhæfte din ansøgning og CV.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=88ef4448)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Nyborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (8-35 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Nyborg Kommune - Rusmiddelcenter Nyborg, Vestergade, 5800 Nyborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5980226

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet